hello

Naklejki

DZIŚ MAMY WYJĄTKOWE ŚWIĘTO - 13 STYCZNIA TO DZIEŃ NAKLEJKI 

Czy słyszałeś kiedyś o Dniu Naklejki? Nie, to nie święto wymyślone przez Kreatywne Studio 😉 Obchodzone jest ono już od kilku lat. A wiesz, kiedy powstała pierwsza na świecie naklejka? Do czego można je jeszcze wykorzystać? Tego wszystkiego dowiesz się w dalszej części naszego artykułu. Przeczytaj koniecznie 😀 

KILKA CIEKAWOSTEK O NAKLEJKACH 

Pierwsza etykieta powstała już w 1935 roku – za jej twórcę uznaje się Raya Stantona Avery. Oczywiście wcześniej powstawały pierwowzory, jednak to on, za pożyczone 100 dolarów od narzeczonej 😉, stworzył i opatentował maszynę do etykietowania. W tym samym roku założył on również firmę Avery Dennison Corporation, która działa po dziś dzień. Jeśli ciekawi Was dokładna historia naszej dzisiejszej bohaterki, odsyłamy do historii – linki poniżej.

1572635937423

JEŚLI TO NIE MY, TO KTO OGŁOSIŁ ŚWIATOWY DZIEŃ NAKLEJKI?

Ray Stanton Avery, o którym mowa powyżej, urodził się 13 stycznia 1907 roku. Po nieco ponad 100 latach, firma StickerGiant ogłosiła dzień jego urodzin jako Sticker Day czyli Dzień Naklejki. Firma ta, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się produkcją naklejek i etykiet promocyjnych. Święto natomiast, poświęcone jest wszystkim nalepkom, które każdego dnia służą nam do różnych celów, a data to forma uznania dla pomysłodawcy całej tej branży.

Co ciekawe, pierwsze obchody Narodowego Dnia Naklejki (13.01.2016) były naprawdę wyjątkowe – pracownicy firmy StickerGiant trafili bowiem tego dnia do Księgi Rekordów Guinnessa. Dlaczego? Otóż stworzyli oni kulę ważącą ponad 100 kg, na którą przykleili uwaga 199 998 naklejek!

Jak wyglądała kula? Przekonajcie się sami 😊

KILKA POMYSŁÓW NA KREATYWNE WYKORZYSTANIE NAKLEJEK

Naklejki spełniają mnóstwo funkcji – informacyjne, dekoracyjne, promocyjne i rozrywkowe. Znajdziemy je tak naprawdę wszędzie – m.in. na butelkach, produktach spożywczych, urządzeniach RTV/AGD i wielu innych miejscach. Najbardziej znaną w naszym kraju nalepką, którą kojarzą chyba wszyscy, jest czerwone serduszko Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. A do czego jeszcze możemy wykorzystać etykiety samoprzylepne? Poniżej znajdziecie kilka ciekawych propozycji:

SAMOCHÓD – szukasz sposobu, aby wyróżnić swoje auto na ulicy? A może jesteś właścicielem firmy i chcesz w taki oryginalny sposób promować swoją markę? Właśnie w takich sytuacjach idealnym rozwiązaniem jest nalepka na samochód. Jest to zarazem świetna opcja dla firm, które szukają niedrogiego i skutecznego narzędzia reklamowego, a jednocześnie nie chcą zdecydować się na pełne oklejenie swojego pojazdu.

PIECZĄTKA – to pieczątka czy nalepka? 😉 A może połączymy obie te rzeczy? Dzięki spersonalizowanej pieczątce w formie nalepki, możesz w łatwy i szybki sposób oznaczyć swoje katalogi firmowe czy przybory szkolne dzieci. Najważniejsze zalety takich pieczątek: tusz się nie rozmazuje, etykiety samoprzylepne nie boją się żadnej powierzchni, są dużo bardziej estetyczne, profesjonalne i bardziej nowoczesne niż zwykle pieczątki, możemy je spersonalizować (jedno zamówienie może mieć określone projekty), możemy umieścić na nich grafikę, jak również zapewniają dobrą widoczność.

PREZENTY DLA KLIENTÓW – czy zdarzyło Ci się otrzymać zakupiony towar w pudełku z naklejkami z nazwą marki? A może w środku znalazłeś papier z naklejką z logo firmy? Takie rozwiązania są coraz bardziej powszechne. Niby nic, drobny szczegół, a jednak zapada w pamięć. Często firmy do zakupionego towaru dorzucają kilka naklejek z dowcipnym motto i swoim logotypem, i taką naklejkę możesz sobie wszędzie przylepić a logo firmy, prędzej czy później, utkwi Ci w pamięci. Walizki oklejone np. logotypem Biura Podróży, odblaskowe naklejki na wózku dla dziecka z nazwą firmy dla najmłodszych. Czy nie o to w tym chodzi? 😉

TECZKA – tak jak w przypadku samochodu, kolejnym bardzo dobrym ruchem marketingowym, nie wymagającym dużego nakładu kosztów, jest naklejka na firmową teczkę. Zamiast droższego layout ‘u na całość, wybieramy naklejkę z najważniejszymi dla nas informacjami i wiedza o nas idzie w świat.

SPRZĘT – co powiesz na spersonalizowane naklejki na laptopa czy telefon służbowy? Czy taka nietypowa ozdoba laptopa jest warta zachodu? Jak najbardziej! Dzięki takiej oryginalnej etykiecie zwykła i niewyróżniająca się niczym wyjątkowym, przeważnie szara lub czarna obudowa, przekształci się w niespotykany dotąd model, a Ty będziesz mógł w mig odróżnić swój sprzęt pośród innych laptopów współpracowników. Dodatkowym atutem jest ochrona naszego sprzętu przed rysami i zadrapaniami, podczas codziennego użytku. 

ETYKIETA NA PACZKĘ – ze względu na panującą na świecie sytuację, zakupy / usługi przeniosły się do sieci. Co za tym idzie, zaczęliśmy wysyłać dużo więcej paczek. I tak jak etykieta dla kuriera jest czymś niezbędnym, to może dodajmy do tego nalepkę z naszymi danymi? Możemy na nasze np. firmowe pudełka, oznaczyć właśnie spersonalizowanymi naklejkami z danymi naszej firmy. Niezależnie od tego, czy wysyłasz jeden, czy wiele listów / przesyłek, z nami bez problemu zaprojektujesz etykiety adresowe.

OZNAKOWANIE LOKALU – kolejny pomysł na reklamę niewielkim kosztem a jaki efektowny!

Z montażem naklejek na drzwi poradzi sobie każdy. Do tego nalepki można myć, nie widać na nich odcisków palców i co ważne – w przypadku nieaktualnych danych, po prostu odklejamy i naklejamy nowe 😊

NAKLEJKI PODŁOGOWE – właśnie one pomogą Ci zaskoczyć klienta. Nie są popularne w małych firmach, a dają tyyyyyyle kreatywnych możliwości! My na przywitanie klientów mamy wielkie HELLO, jak widać na załączonym obrazku, ale możliwości jest sporo. Jeśli prowadzisz sklep, do którego przychodzą rodzice z dziećmi, naklej na podłogę grę w klasy, jako alternatywa kącika zabaw.

PRZEMEBLOWANIE? Niekoniecznie musisz przestawiać, czy kupować nowe meble, by wrzucić trochę świeżości do wnętrza domu/biura. Skorzystaj z naklejek na meble lub ściany. Bardzo popularne są naklejki do dziecięcych pokoików, więc co stoi na przeszkodzie by użyć ich również w biurze a nawet i sypialni? 

Jedno jest pewne – powstanie etykiety zrewolucjonizowało branżę reklamową. Jak widać na podanych wyżej przykładach, naklejka to doskonały, tani sposób na branding. Jeśli dopiero startujesz z biznesem, wystarczy drobna nalepka z Twoim logo na kalendarzu, na świeczce zapachowej, którą przekazujesz w prezencie, czy nawet…na pudełku czekoladek 😊 Klient zapamiętuje Twoje logo, a przecież to jest nasz nadrzędny cel. Śmiało możemy zaryzykować stwierdzenie, że naklejka to Twoja niskobudżetowa reklama a my – Kreatywne Studio – pomożemy Ci ją przygotować. 

Pokaż Światu- wystarczy kliknąć

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest