3

Jak zachwycić klienta swoją marką?

Jak zachwycić klienta swoją marką?

Będąc na początku budowania swojej marki, pewnie zastanawiasz się, co zrobić, aby klient zachwycił się Twoją marką? Jak zwrócić na siebie uwagę w czasach, kiedy nasz świat jest przebodźcowany? Zerknij poniżej, aby dowiedzieć się więcej.

Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę, że obecnie konsument jest wyjątkowo świadomy i często nie tylko wie, czego oczekuje, ale również wie, w jaki sposób chce się komunikować ze sprzedawcą. Zewsząd bombardowany najnowszymi trendami, modnymi kolorami i printami, często ma przesyt powtarzalnych motywów i oczekuje czegoś świeżego, niebanalnego.  Bardzo łatwo zgubić się wśród pięknych grafik, zdjęć i fajnego języka, dlatego w pierwszej kolejności warto zastanowić się: „Co mnie wyróżnia?” i zbudować swoją wyjątkowość. 

Kim jestem? Jaki problem mogę rozwiązać?

Żeby móc pomagać innym, najpierw trzeba pomóc sobie. Brzmi banalnie, ale czy kiedykolwiek określiłeś, kim jesteś? Świetnie prosperująca marka to nigdy nie jest przypadkowe działanie, cechuje ją pewna wyjątkowość. Co Ciebie zachwyca? Jaką masz pasję? Może masz na pokładzie osobę z wyjątkowym poczuciem stylu albo z ciekawym hobby?  Klient z pewnością doceni takie subtelne przemycenie  niebanalnego szczegółu w Twojej marce.
To teraz druga część. Jaką potrzebę klienta możesz zaspokoić? Pomyśl, w czym jesteś dobry, co sprawia Ci radość? Obserwuj swoje otoczenie, znajdź niszę, określ, czego Ci brakuje. Pamiętaj, że aby Twoje działania były widoczne, musisz wejść w nie na 100%, nie zgub siebie w trakcie tej trudnej drogi. Uff… Najtrudniejsze za nami. Ruszamy dalej! 

Jak mogę się wyróżnić?

Skoro wiesz, jakie są Twoje mocne i słabe strony, wykorzystaj je. Ważna jest wyjątkowość  i charakterystyczny akcent, który pomoże ludziom Cię dostrzec. W plątaninie wszelakich marek, sklepów i blogów ciężko na czymś na dłużej zawiesić oko.  Oto kilka propozycji:

3

Wygląd.

Naszym zdaniem, najlepszy wybór w dzisiejszych czasach, kiedy świat chłoniemy głównie obrazem. Do trendów modowych doszły nam trendy z dziedziny design, które zmieniają się równie szybko, co te na wybiegach. Tu wykorzystaj swoją wyjątkowość. Uwielbiasz zdobywać górskie szczyty? Może na Twojej wizytówce powinien znaleźć się szkic pasma górskiego? Albo Twoje logo powinno zawierać Twoje ulubione połączenie kolorów?  Osobiste akcenty subtelnie przemycone do wizualnej części Twojego projektu, pozwolą Ci lepiej się z nim zasymilować, a obserwujący poczuje się zaproszony do Twojego świata. 

2

Język.

Zacznij mówić o swojej marce strategicznie, zainteresuj sobą klienta tak, aby to właśnie z Tobą chciał pracować. Stwórz profil osoby, do jakiej chcesz trafić i dostosuj do niej oprawę firmy. W czasach mnogości firm „dla każdego” brakuje segmentu „dla danej grupy ludzi”. Równie ważny jest charakter wypowiedzi. Chcesz, aby język komunikacji był oficjalny, czy luźniejszy? Wolisz zwrot Pan/Pani, czy może skrócenie dystansu tak, aby rozmawiać, jak z dobrym znajomym? A może gra słów związana z nazwą Twojej marki? Pamiętaj, że luźny styl dialogu wcale nie musi świadczyć o braku wysokich standardów obsługi, jeżeli zrobimy to w umiejętny sposób. Możliwości są nieograniczone i stanowią o indywidualnym stylu.  

1

Obsługa klienta.

Temat rzeka. Tutaj możesz w pełni dać się ponieść swojej wyobraźni. Kolorowe pudełka, w które pakujesz swoje produkty? Super. Naklejki z logo Twojej firmy, z takim samym hasłem (bądź różnymi zabawnymi tekstami dodawanymi losowo do zamówienia)? Pewnie. Charakterystyczny zapach w biurze/ na produktach? Czemu nie? A może listy dodawane każdemu klientowi? Stworzyłeś wyjątkowy formularz do kontaktowania się z Tobą? Świetny pomysł. Ile osób, tyle pomysłów, a każdy świetny i zachwycający klienta swoją wyjątkowością. 

Od mnogości możliwości łatwo może rozboleć głowa, to prawda. Pamiętaj przede wszystkim, że najlepsze skutki odnosi konsekwencja w działaniu. Zwróć uwagę na spójność komunikacji wizerunkowej Twojej marki. W świecie zdominowanym przez estetów, widoczny będzie sposób prezentowania treści na facebooku, instagramie, linkedinie oraz na stronie internetowej. Warto poświęcić czas na przemyślaną kampanie (niezależnie od jej rozmiarów) tak, aby każdy puzzel pasował do układanki. Do pięknego obrazu dodaj niesamowitą kreację językową tak, by druga osoba, widząc opis projektu, od razu wiedziała, czego się może spodziewać. Powodzenia! 

Dagmara

W Kreatywnym Studiu zajmuję się szeroko pojętym copywritingiem. Od zawsze łatwiej było mi wyrazić siebie poprzez pisanie, niż mówienie, a teraz mogę pomóc w tym innym. Prywatnie absolwentka polonistyki UŚ i dziennikarstwa UWR. Po skończeniu studiów na chwilę odwiesiłam pióro, ale tęsknota zwyciężyła :). Lubię wyzwania, więc teraz mam okazję, aby rozwinąć skrzydła. Po pracy uwielbiam chodzić na koncerty (szczególnie rockowe pozwalają mi dać upust emocjom) albo spędzać spokojnie czas na zabawie z szynszylą.

Pokaż Światu- wystarczy kliknąć

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest